اصول شناخت دخترها برای شروع آشنایی در ازدواج

دکتر کیمبرلی اسمیت

لوگو

How to Take Responsibility in a Relationship: 10 Practical Ways

شناخت دختران برای ازدواج

3 دقیقه

مترجم:

علیرضا بهرام بیگ

چرا این شناخت ضرورت دارد؟

انتخاب درست انتخاب از سر شناخت است. یکی از ابعاد شناخت آشنایی با برخی ویژگی‌های مشترک مبتنی بر جنسیت است. از همین جهت شناخت دخترها برای ازدواج یک ضرورت است. این گزاره در مورد پسرها هم صادق است که در مقاله ای جداگانه به آن خواهیم پرداخت.

نگاه به مسائل مختلف، گرایش‌ها و تمایلات بین دخترها و پسرها متفاوت است. این تفاوت ها تاثیر خود را در رفتار دخترها و پسرها نشان می دهد. صحبت کردن از این تفاوت‌ها به صورت جزیی آسان نیست. احساسی‌تر بودن، جزیی‌نگری، محبت خواه بودن برخی از مولفه های شخصیت خانم هاست که بسیار به گوش می‌خورد. نکته مهم اما به رسمیت شناختن این تفاوت هاست.

مهمترین ویژگی ها در شناخت دختران برای ازدواج

  1. در ابتدای آشنایی دختر و پسر، به دلیل شناخت نادرست پسرها از روحیات دختران، چالش‌هایی در شناخت طرف مقابل و معرفی خود به وجود می‌آید. با در نظر گرفتن گام‌های زیر، می‌توان به موفقیت بیشتری در این مرحله مهم دست یافت:

    1-احساسی بودن به معنای غیر منطقی بودن نیست. زیاد می‌شنویم که دخترها احساسی هستند. این نکته درست است. ولی نباید احساسی بودن را به معنای غیرمنطقی یا غیر عقلانی بودن تعبیر کرد. پسری که فکر می‌کند تنها با رفتارهای احساسی می‌تواند به جنبه های منطقی ازدواج بی توجه باشد شکست خواهد خورد.

    2-جزییات برای دخترها مهم‌تر است. معمولا پسرها به کلیات توجه بیشتری نشان می‌دهند. در برخوردها تاثیر این نکته به خصوص در مراحل اولیه آشنایی توجه به ادب و نظافت را مهم‌تر می‌کند.

    3- روحیه حمایت‌خواهی دخترها را جدی بگیرید. یکی از ابعادی که حتی به صورت ناخودآگاه یک پسر را برای ازدواج در چشم یک دختر به گزینه مطلوب نزدیک می‌کند، توانایی مدیریت حمایت‌گری است. این نکته  به شما میگوید، مستقل بودن، مهربان بودن، درک کردن و واکنش به موقع در شرایطی که احساس به کمک وجود دارد جزء مهارت‌های ضروری برای ازدواج شما است.

    4-نگاه دخترها به مسائل جنسی با پسرها متفاوت است. در آشنایی های اولیه توجه به این نکته ضرورت دارد. پسرها معمولا در پرداخت به این مساله در شروع آشنایی ورود افراطی  دارند. به این مسئله دقت کنید که در شروع شناخت، این مورد برای دخترها جزء مهمترین معیارها نیست.

    5-خانواده دوستی در دخترها خیلی پررنگ است. معمولا این ویژگی در دخترها بسیار پررنگ‌تر از پسرها است. لذا توانایی مدیریت رابطه با خانواده دختر از شروع مرحله آشنایی برای پسر یک اولویت است.

اصول رفتاری کلیدی پسرها برای شروع آشنایی در ازدواج

با توجه به این ویژگی‌ها توصیه می‌کنیم اصول رفتاری زیر را برای شروع مرحله آشنایی در ازدواج داشته باشید:

1-مسئولیت‌پذیری و حس تعهد باید در رفتارهای شما یک محور باشد. باید نشان دهید نسبت به تصمیم‌ها و رفتارهایتان حس تعهد و مسئولیت دارید.

2- انعطاف پذیری: چاره اندیشی در مقابل مشکلات و مسائل مشترک نیاز به انعطاف دارد. انعطاف پذیری یعنی بتوانید در برابر تغییر شرایط و اولویت ها تصمیمات خود را اصلاح و تطبیق بدهید. در تعامل مشترک و شروع زندگی مشترک این ویژگی رفتاری یک ضرورت است.

3-یکی مهارت‌های مهم در تعامل با خانم ها مهارت گوش دادن است. خیلی از پسرهای مجرد فاقد این مهارت بوده و باعث شکست در  مرحله شناخت مشترک می‌شوند. بهتر است پیش  از شروع رابطه مهارت گوش دادن درست را کسب کنید.

4-در خود مثبت اندیشی را تقویت کنید. مثبت اندیشی یعنی دیدن جنبه های خوب و امیدوارکننده موقعیت ها به جای تمرکز روی جنبه های منفی. افراد مثبت اندیش حس حامی بودن و اعتماد در حل مشکل و مسئله را به طرف مقابل منتقل میکنند. این ویژگی رفتاری(البته نه به شکل افراطی) برای اعتماد متقابل شروع زندگی مشترک یک ضرورت است.

راهکارها

برای اینکه در دوران آشنایی پیش از ازدواج تجربه موفقی را بدست آورید و حدالمقدور از نگاه فانتزی در انتخاب همسر دوری نمایید. راهکار های زیر را پیشنهاد می‌کنیم.

  1. طرف مقابل خود را همان گونه که هست بپذیرید؛ بجای اینکه به صورت مداوم تلاش کنید که او را تغییر دهید. اگر برخی از ویژگی های او در دوران آشنایی طبق معیارهای شما نبود می‌توانید فرایند آشنایی را ادامه ندهید.
  2. به طور صریح و صادقانه انتظارات خواسته های خود را در میان بگذارید. در غیر این صورت ممکن است در قرارهای آشنایی و زندگی مشترک سوءتفاهم های زیادی بوجود بیاید.
  3. پیامدها و عواقب نگاه فانتزی در انتخاب همسر را بنویسید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید‌.
  4. زمینه های مشترک و متفاوت فکری، رفتاری خود را با طرف مقابل پیدا کنید و آنها را فهرست کنید. این کار به درک متقابل شما کمک شایانی می‌نماید.
  5. مشاوره پیش از ازدواج را در دستورکار خود قرار دهید. مشاور می تواند با شناسایی شباهت ها و تفاوت های شما، راهکارهای سازنده ای را به شما ارائه دهد‌.

پیشنهاد مطالعه بیشتر:

مواجه صحیح با چالش تعهد در ازدواج

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

14 + سیزده =

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://haminyar.ir/?p=13033