جشن ازدواج دانشجویی (مشهد مقدس)

جشن ازدواج دانشجویی

طرح همسفر تا بهشت برای زوج‌های دانشجو و دوره آموزشی برای مشاوران و دست‌اندرکاران ازدواج از سراسر کشور با برنامه‌های متنوع فرهنگی و شادی آفرین در آذرماه سال 1401 در جوار مضجع شریف امام رضا (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم ضمن تاکید بر اهمیت ازدواج که یکی از موضوعات بنیادی در جوامع مختلف بشمار می‌آید، به پیشگام بودن این نهاد در موضوع ازدواج جامعه دانشگاهی اشاره و نسبت به رونق روز افزون آن ابراز امیدواری کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحد هاشمی، مدیر خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز به همکاری این نهاد با سایر بخش‌های فعال در موضوع ازدواج و تدوین برنامه‌های راهبردی و طراحی‌های جدید در این زمینه اشاره کرد.

نصراله داودوندی، رئیس اداره ازدواج دانشگاهیان نهاد با اشاره به ثبت نام حدود 500 هزار نفر در سامانه همرسان و با گذشت بیش از یک دهه از فعالیت در زمینه واسطه‌گری و تسهیل‌ ازدواج، بیان کرد: همزمان با مراسمی که برای زوج‌های دانشجو برگزار شده است، حدود 110 نفر از اساتید مشاوره و کارشناسان خانواده از سراسر کشور نیز در این مراسم حضور دارند. در مجموع باید گفت به استناد آمارهای رسمی از مراجع دولتی، بیش از 94 درصد ازدواج‌های دانشجویی از پایداری مطلوبی برخوردار هستند.

لیلا شریفیان، کارشناس مدیریت خانواده و ازدواج نهاد در حاشیه این مراسم اظهار کرد: سامانه همرسان در دو بخش مشاوران و واسطه‌های ازدواج و با هدف معرفی دختران و پسران به یکدیگر در چارچوب فرهنگ بومی و با محوریت خانواده‌ها برای ازدواجی آسان، بهنگام و پایدار راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام محمدصادق شجاعی، مشاور و نویسنده کتاب پرسشنامه شخصیتی شاکله به معرفی این کتاب پرداخت و گفت: این پرسش‌نامه با هدف ارائه‌ یک ابزار اسلامی برای ارزیابی شخصیت انجام شده که نگراش آن بیش از دو سال زمان برده است. همچنین علی عسگری، متخصص روانسنجی با اشاره به تاثیر پرسشنامه شاکله در راهنمایی مشاوران و زوجین، آن را در شناخت ساختار فرهنگی و اجتماعی بومی افراد مهم دانست.

هدیه الزهرا خوشنویس، کارشناس مدیریت خانواده و ازدواج نهاد یکی از مزایای چنین مراسمی را تشکیل پل‌های ارتباطی میان واسطه‌گران ازدواج سراسر کشور دانست و ادامه داد: این مراسم در کنار ثبت لحظاتی خوش برای زوجین جوان، با هدف آشنایی بیشتر واسطه‌گرهای مستقر در هر استان با یکدیگر، آموزش تکمیلی آن‌ها و بستن پیمانی معنوی با امام رضا(ع) در راستای تسهیل ازدواج جوانان برگزار شده است.

مریم احمدی‌زاده واسطه‌گر سامانه همرسان دانشجویان با اشاره به گستره وسیع مراجعه کنندگان سامانه همرسان که شامل دانشجویان سراسر کشور می‌شود، به بیشترین تمایل افراد متقاضی ازدواج از طریق واسطه گری مراجعه می‌‌کنند، پرداخت و افزود: افرادی که برای واسطه‌گری مراجعه می‌کنند، تمایل دارند گزینه‌هایی به آن‌ها معرفی شود که همشهری آن‌ها باشند.

برای تماشای این رویداد به ویدئو زیر مراجعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

هجده + نه =

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://haminyar.ir/?p=17586